wtorek, 25 lutego 2020

Henryk Wenne.

Dzięki wyszukiwarce na stronie archiwum Arolsen, udało mi się znaleźć przedstawiciela rodziny Wenne. Okazał się nim nieznany mi dotąd Henryk Wenne. Oto ten niezmiernie ciekawy dokument, mówiący o nim bardzo wiele.















Z dokumentu tego dowiadujemy się, że Henryk Wenne urodził się 22 czerwca 1919 roku w Wodnikach w powiecie stanisławowskim jako syn Juliana Wenne i Marii z domu Swierczak. Był z zawodu rzeźnikiem. I najważniejsze- nie wiedziałem, że 26 czerwca miał wyjechać do Kanady. Stąd wniosek, że ktoś z rodziny już tam był. Teraz kolejne pytanie- kim był Julian, jego ojciec? Podejrzewam, że bratem Grzegorza Wenne, mojego dziadka.

2 komentarze:

  1. julian wenne to brat naszego Grzegorza, rocznik 1898, legionista w 6 pp II brygady,ranny,nastepnie szef komisji werbunkowej w koninie,po wojnie nauczyciel k Buczacza,zmarl w 1931, pochowany w Buczaczu,pozdr,

    OdpowiedzUsuń
  2. Obawiam się że to pomyłka. Tym nauczycielem był Juliusz Wenne. Pisałem o tym. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń